SP nr 1 w KoĽminie Wielkopolskim
Adres szkoły: ul. Glinki 11
  63-720 Koźmin Wielkopolski
Tel./fax: (+48) 62-721-6854
  www.sp1.kozminwlkp.pl
  sekretariat_sp1@wp.pl
MATEMATYKA

Gry planszowe podczas zajęć

„Klubu gier matematycznych”

Na zajęciach „Klubu gier matematycznych” uczniowie grali w gry planszowe, m.in.: „Rummikub”, „Blokus”, Radosne sześciany Happy Cube i Profi Cube Bingo, „Sudoku”, Digit, Labirynt, Rubiks, klocki Reko. Uczniowie korzystają z gier, które rozwijają koncentrację, wyobraźnię geometryczną i umiejętność logicznego myślenia. Uczą umiejętności współdziałania w zespole, przestrzeganie reguł gry czy też doskonalą sprawność rachunkową, np. Ślimaku, pospiesz się”, „Transformacja”, „Jakie masz pole?”, „Szalone zakupy” oraz gry logiczne – „Sudoku”, „Mosty”, „Przekładaki”. Uczniowie klas piątych upodobali sobie w szczególności „Piłeczki i patyczki do brył geometrycznych”, grę Statki, Warcaby, Pentomino, Mini Chińczyk oraz Mini Gra 4 w linii.

 
KONKURS

OGÓLNOPOLSKI KONKURS MATEMATYCZNO – PLASTYCZNY

„Od 1 do … czyli jeden wynik w nieskończonej ilości zadań”

I.            Organizatorzy

Organizatorem konkursu jest Zarząd Bielskiego Oddziału Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.

II.            Cele konkursu

  1. Popularyzacja matematyki.
  2. Rozbudzanie twórczego myślenia, kreatywności i pomysłowości.
  3. Zwrócenie uwagi na poprawność językową i precyzję podczas formułowania treści zadania.
  4. „Odczarowanie” matematycznych zadań tekstowych jako tematów nielubianych przez uczniów.
  5. Rozwijanie aktywności artystycznej.
  6. Jest to konkurs indywidualny – każdy uczestnik pracuje samodzielnie.
  7. Konkurs ma charakter interdyscyplinarny – obejmuje matematykę i plastykę, a także w zależności od treści zadania inne przedmioty.
  8. Konkurs przebiega w dwóch etapach:

III.           Rodzaj konkursu

I    etap – szkolny,

II  etap – ogólnopolski.

  1. Konkurs podzielony jest na pięć kategorii, w tym:
  • Szkoła podstawowa klasy 1-3,
  • Szkoła podstawowa klasy 4-7,

IV.            Zasady konkursu

  1. W Konkursie mogą brać udział uczniowie publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz nauczyciele tychże szkół.
  2. Zadaniem uczestników Konkursu jest:

a)        Ułożenie własnego zadania tekstowego lub łamigłówki tak, aby rozwiązaniem była liczba 25.

b)        Zapisanie treści tegoż zadania i zilustrowanie go (można posługiwać się komputerem).

c)         Przedstawienie dokładnego rozwiązania na osobnej kartce.

  1. Graficzna część pracy może być wykonana dowolną techniką plastyczną, ale powinna to być praca płaska, na kartce formatu A4 lub A3.
  2. Podczas oceny prac, Komisja zwracać uwagę będzie na:
  • ciekawą treść zadania, dostosowaną oczywiście do poziomu edukacyjnego autora,
  • autorski pomysł,
  • sposób prezentacji zadania – jego strona graficzna,
  • poprawność zapisu rozwiązania
 
MATEMATYKA

Matematyczny lapbook

Uczniowie klasy VIb podczas lekcji matematyki przygotowywali matematyczne lapbooki. Jest to rodzaj interaktywnej książki, którą się tworzy razem z uczniem. Dzięki temu zabawa staje się nauką, a nauka świetną zabawą. Nie test to metoda zbyt popularna w Polsce, a szkoda, ponieważ jest rewelacyjna. Jest to świetny sposób porządkowania wiadomości.

Tematem prac były własności figur geometrycznych. Każda z grup przygotowała lapbook na temat jednej z figur i przedstawiła jej własności. Uczniowie pracowali wspólnie, więc było wiele dyskusji, mogli korzystać z podręczników i wiadomości zgromadzonych w zeszycie. Prace są ciekawe i merytoryczne, wymagały wiele wysiłku i kreatywności.

 
MATEMATYKA

Światowy Tydzień Matematyki

W październiku uczniowie naszej szkoły brali udział w Światowym Tygodniu Matematyki. Udział w akcji miał na celu pokazanie, że matematyka jest dziedziną żywą, zaskakującą, wzruszającą, pełną niespodzianek! Uczniowie bawiąc się wybuchającymi kropkami odkrywali algorytmy działań matematycznych. Pokazaliśmy w ten sposób, że nawet najprostsza matematyka jest dziedziną żywą i pełną niespodzianek, jeśli tylko oderwać się trochę od szkolnych dogmatów. Bo matematyka zmienia się razem ze światem, który się zmienia, inaczej rozumieliśmy kompetencje matematyczne sto lat temu, a inaczej rozumiemy je dzisiaj. Rozważania o nowych drogach edukacji matematycznej są coraz bardziej popularne i nie powinniśmy wierzyć w to, że nic w tej sprawie nie da się już zrobić. A więc, do dzieła!

Udział w akcji został potwierdzony certyfikatem, a bawiliśmy się wybuchającymi kropkami pod linkiem https://www.explodingdots.org/g/spicy-ape-41


 
MATEMATYKA

KLUB GIER MATEMATYCZNYCH

Podczas zajęć „Klubu gier matematycznych” uczniowie klas Va i Vb rozwiązywali zadania interaktywne programu Matlandia.

Czym jest Matlandia?

Matlandia to program online do nauki matematyki dla uczniów szkoły podstawowej. Program doskonali biegłość rachunkową. Rozwija pamięć i logiczne myślenie. Kładzie nacisk na wykorzystanie matematyki w codziennych sytuacjach.

Zalety Matlandii:

  • zmienne dane w zadaniach
  • materiał uzupełniający do każdego podręcznika do matematyki
  • zadania o zróżnicowanym stopniu trudności
  • nagrody za osiągnięcia
  • wiadomości i umiejętności z zakresu całej podstawy programowej
  • rankingi wyników motywujące uczniów do pracy

Dla Ucznia:

  • rozwiązuj zadania na komputerze
  • przygotuj się dobrze do sprawdzianów.
  • zdobywaj coraz lepsze oceny z matematyki.
  • porównuj swoje wyniki z wynikami innych uczniów.
  • zyskaj więcej wolnego czasu na swoje ulubione zajęcia.

Dla Rodzica:

  • miej pewność, że twoje dziecko nie marnuje czasu, bawiąc się komputerem
  • obserwuj jego postępy oraz osiągane wyniki
  • utrwalaj z nim materiał przed klasówkami
  • spraw, aby twoje dziecko pokochało matematykę

Polub matematykę jak my:)


 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 5
HOME | O SZKOLE | LINKI | KONTAKT