SP nr 1 w KoĽminie Wielkopolskim
Adres szkoły: ul. Glinki 11
  63-720 Koźmin Wielkopolski
Tel./fax: (+48) 62-721-6854
  www.sp1.kozminwlkp.pl
  sekretariat_sp1@wp.pl
EDUKACJA

KALENDARZ ADWENTOWY

Nauczycielki matematyki i języka angielskiego przygotowały kalendarz adwentowy dla wszystkich uczniów szkoły – od najmłodszych do najstarszych. Każdego dnia zapraszamy chętnych uczniów do wzięcia udziału w zabawie, a jednocześnie do utrwalania i prezentowania swoich umiejętności z matematyki i języka angielskiego. Zadania są różne: łamigłówki, zadania arytmetyczne, zadania tekstowe, słówka, prosta gramatyka. Rozpoczęliśmy od zadań z matematyki, kolejnego dnia był język angielski i tak na zmianę. Codziennie spośród poprawnych rozwiązań losowana jest jedna osoba uprawniona do otrzymania słodkiej niespodzianki.

Stanowisko z zadaniami znajduje się na parterze budynku A i B. Następnie rozwiązane zadania prosimy składać w tym samym miejscu podczas dużej przerwy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
MATEMATYKA

MATEMATYCZNA UKŁADANKA

Obecnie w klasie V–tej uczniowie zmagają się z ułamkami zwykłymi i zmagania te wymagają ciężkiej pracy i zaangażowania. Dlatego też na zajęciach koła matematycznego młodsi matematycy doskonalili wykonywanie działań na ułamkach angażując się w układankę. Zadaniem uczniów było rozwiązanie przykładów dotyczących dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenie ułamków ,a następnie ułożenia ich rozwiązań według określonych warunków.

Praca przyniosła efekty, a co najważniejsze zaangażowanie uczniów:)

 
MATEMATYKA

Gry planszowe podczas zajęć

„Klubu gier matematycznych”

Na zajęciach „Klubu gier matematycznych” uczniowie grali w gry planszowe, m.in.: „Rummikub”, „Blokus”, Radosne sześciany Happy Cube i Profi Cube Bingo, „Sudoku”, Digit, Labirynt, Rubiks, klocki Reko. Uczniowie korzystają z gier, które rozwijają koncentrację, wyobraźnię geometryczną i umiejętność logicznego myślenia. Uczą umiejętności współdziałania w zespole, przestrzeganie reguł gry czy też doskonalą sprawność rachunkową, np. Ślimaku, pospiesz się”, „Transformacja”, „Jakie masz pole?”, „Szalone zakupy” oraz gry logiczne – „Sudoku”, „Mosty”, „Przekładaki”. Uczniowie klas piątych upodobali sobie w szczególności „Piłeczki i patyczki do brył geometrycznych”, grę Statki, Warcaby, Pentomino, Mini Chińczyk oraz Mini Gra 4 w linii.

 
KONKURS

OGÓLNOPOLSKI KONKURS MATEMATYCZNO – PLASTYCZNY

„Od 1 do … czyli jeden wynik w nieskończonej ilości zadań”

I.            Organizatorzy

Organizatorem konkursu jest Zarząd Bielskiego Oddziału Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.

II.            Cele konkursu

  1. Popularyzacja matematyki.
  2. Rozbudzanie twórczego myślenia, kreatywności i pomysłowości.
  3. Zwrócenie uwagi na poprawność językową i precyzję podczas formułowania treści zadania.
  4. „Odczarowanie” matematycznych zadań tekstowych jako tematów nielubianych przez uczniów.
  5. Rozwijanie aktywności artystycznej.
  6. Jest to konkurs indywidualny – każdy uczestnik pracuje samodzielnie.
  7. Konkurs ma charakter interdyscyplinarny – obejmuje matematykę i plastykę, a także w zależności od treści zadania inne przedmioty.
  8. Konkurs przebiega w dwóch etapach:

III.           Rodzaj konkursu

I    etap – szkolny,

II  etap – ogólnopolski.

  1. Konkurs podzielony jest na pięć kategorii, w tym:
  • Szkoła podstawowa klasy 1-3,
  • Szkoła podstawowa klasy 4-7,

IV.            Zasady konkursu

  1. W Konkursie mogą brać udział uczniowie publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz nauczyciele tychże szkół.
  2. Zadaniem uczestników Konkursu jest:

a)        Ułożenie własnego zadania tekstowego lub łamigłówki tak, aby rozwiązaniem była liczba 25.

b)        Zapisanie treści tegoż zadania i zilustrowanie go (można posługiwać się komputerem).

c)         Przedstawienie dokładnego rozwiązania na osobnej kartce.

  1. Graficzna część pracy może być wykonana dowolną techniką plastyczną, ale powinna to być praca płaska, na kartce formatu A4 lub A3.
  2. Podczas oceny prac, Komisja zwracać uwagę będzie na:
  • ciekawą treść zadania, dostosowaną oczywiście do poziomu edukacyjnego autora,
  • autorski pomysł,
  • sposób prezentacji zadania – jego strona graficzna,
  • poprawność zapisu rozwiązania
 
MATEMATYKA

Matematyczny lapbook

Uczniowie klasy VIb podczas lekcji matematyki przygotowywali matematyczne lapbooki. Jest to rodzaj interaktywnej książki, którą się tworzy razem z uczniem. Dzięki temu zabawa staje się nauką, a nauka świetną zabawą. Nie test to metoda zbyt popularna w Polsce, a szkoda, ponieważ jest rewelacyjna. Jest to świetny sposób porządkowania wiadomości.

Tematem prac były własności figur geometrycznych. Każda z grup przygotowała lapbook na temat jednej z figur i przedstawiła jej własności. Uczniowie pracowali wspólnie, więc było wiele dyskusji, mogli korzystać z podręczników i wiadomości zgromadzonych w zeszycie. Prace są ciekawe i merytoryczne, wymagały wiele wysiłku i kreatywności.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 5
HOME | O SZKOLE | LINKI | KONTAKT