SP nr 1 w KoĽminie Wielkopolskim
Adres szkoły: ul. Glinki 11
  63-720 Koźmin Wielkopolski
Tel./fax: (+48) 62-721-6854
  www.sp1.kozminwlkp.pl
  sekretariat_sp1@wp.pl
AKCJA EDUKACYJNA

VII ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

28 września 2017r. nasza szkoła wzięła udział w VII Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Byliśmy jednym z Organizatorów Lokalnych WMTDay 2017. W tym roku do akcji zgłosiło się aż 3885 szkół z całego świata! Patronat honorowy nad akcją edukacyjną objęli: Organizacja Narodów Zjednoczonych dla Wychowania, Nauki i Kultury oraz Polski Komitet do spraw UNESCO.

Zgodnie z założeniem akcji przygotowania rozpoczęliśmy z początkiem roku szkolnego. Uczniowie klasy VIb zaangażowali się w rozpropagowanie akcji. Przygotowane zostały plakaty, certyfikaty, losy oraz legitymacje MT EKSPERT (Ekspert Tabliczki Mnożenia). Przygotowany i przedstawiony został program obchodów. Na gazetce pojawiły się zadania dotyczące tabliczki mnożenia. Nie zabrakło podpowiedzi np. jak w prosty sposób nauczyć się mnożenia na palcach przez 9 oraz wierszyków ułatwiających zapamiętanie wyników mnożenia np. Jabłka są zdrowe, jabłka trzeba jeść, 7 razy 8 jest 56:)

Na lekcjach matematyki uczniowie brali udział w zabawach: Bingo matematyczne doskonalące znajomość tabliczki mnożenia, Tarcza z tabliczką mnożenia, Labirynt z mnożeniem czy Bystrzak. Korzystano z zadań interaktywnych pakietu Matlandia oraz Matematycznego Zoo doskonalącego znajomość tabliczki mnożenia w określonym przedziale czasowym.

Po wszystkich przygotowaniach rozpoczęliśmy VII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w naszej szkole. W roli ekspertów wystąpili uczniowie klasy VIb, którzy z godnością pełnili powierzoną im funkcję. Na parterze budynku A szkoły przygotowano specjalne miejsce, gdzie chętni uczniowie mogli przystąpić do egzaminu w formie pisemnej lub ustnej. Ponadto w sali nr 5 przygotowano stanowiska komputerowe, gdzie uczniowie mogli korzystać ze strony internetowej Matematycznego Zoo, aby zmierzyć się z innymi zawodnikami. Ileż było przy tym emocji i zaangażowania, a jednocześnie skupienia. Uczniowie klas starszych przystąpili do egzaminu podczas lekcji matematyki. Odwagą wykazali się również uczniowie młodszych klas, którzy postanowili sprawdzić stan swojej wiedzy. Gratulujemy! Ponadto eksperci udali się w „odwiedziny” do nauczycieli i pracowników szkoły, aby i oni mogli wykazać się znajomością tabliczki, a przede wszystkim dać wspaniały przykład naszej szkolnej dziatwie. Gratulujemy odważnym, którzy podjęli wyzwanie:). W szranki „zawodów” włączyli się  również rodzice.

Gratulujemy wszystkim, którzy otrzymali legitymację MT EKSPERT (Ekspert Tabliczki Mnożenia). DZIĘKUJEMY:)

 
DZIEŃ KROPKI

DZIEŃ KROPKI 2017r.

W naszej szkole 15 września 2017r. obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Ideą tego święta jest podkreślenie, że każdy uczeń ma talent, trzeba tylko pomóc mu go odkryć!!! Dlatego też powstaje drzewo talentów złożone z kropek. Uczniowie na kółkach wpisali talent, a kartkę ozdobili według własnego pomysłu. Kartki zawisną na gałęziach drzewa i będą ozdabiać naszą szkołę.

Koła posłużyły nam również do analizy ilościowej i na zajęciach matematyki powstają opracowania z wykorzystaniem narzędzi TIK. Ponadto rozmawialiśmy o swoich talentach, tworząc na komputerze grafikę :))) Było wesoło, kreatywnie i inspirująco!

 
PROJEKT "MATEMATYCZNA JEDYNKA"

Projekt Matematyczne Rozgrywki Intelektualne

pod hasłem „Matematyczna Jedynka

Projekt dofinansowała Fundacja mBank

Podczas świątecznego apelu nastąpiło podsumowanie działań realizowanych w ramach projektu mPotęga.

Wraz z powitaniem nowego roku szkolnego rozpoczęliśmy realizację projektu Matematyczne Rozgrywki Intelektualne pod hasłem „Matematyczna Jedynka. W naszej szkole odbyło się szereg działań, w których brali udział zarówno uczniowie, jak i rodzice. Dużym zainteresowaniem cieszyły się „rodzinne” warsztaty pod hasłem „Rodzinny wyścig”, które przygotowane i poprowadzone zostały w oparciu o wykorzystanie aplikacji MathDuel oraz „Gamifikacja w edukacji” – wykorzystanie aplikacji LearningApps.

W dniach od 17 do 21 października 2016r. nasza szkoła wzięła udział w Code Week – Europejskim Tygodniu Kodowania. Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. My również dołączyliśmy do #CodeWeekPL organizując własne wydarzenia: uczniowie klas VI przygotowali animację za pomocą wizualnego języka programowania Scratch. Z kolei uczniowie klas V i IV programowali w  polskiej wersji środowiska programistycznego Imagine – Logomocji oraz przygotowali prace z wykorzystaniem aplikacji 3D – Quiver. Uczniowie zaangażowali się także w Rysowanie na ekranie, czyli konstruowanie figur geometrycznych w Scratch’u. Ponadto wzięli udział w konkursie matematyczno – fotograficznym „Matematyka na fotografii” oraz w VII edycji Międzynarodowego Konkursu Fotograficznego „Matematyka w obiektywie”.

Podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych uczniowie brali udział w Zabawach „Matematyczna rozgrywka intelektualna” z wykorzystaniem aplikacji quizizz www.quizizz.com oraz www.trin.in jak również przygotowali matematyczne wyszywanki na warsztatach pt. „Wielokąty foremne i ich przekątne”. Wzięli również udział w turnieju sportowym „Kółko i krzyżyk”.

Nasza szkoła podjęła także „wyzwanie rachunkowe” i stąd nasz udział w VI Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Triatlonie Matematycznym dostępnym na stronie www.matzoo.pl oraz w Konkursie Matematyczno – Plastycznym „Matematyka – Lubię to!” organizowanym przez Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, jak również w Miejsko – Gminnym Konkursie Matematycznym „Matematyczny Czar Par”. Ponadto swoje wiadomości

Podczas realizacji programu pamiętaliśmy o roli zabawy, która jest naturalną i podstawową formą aktywności uczniów realizując działania: Matematyczne Biuro Detektywistyczne, Wyprawa w poszukiwaniu Kamienia Prawdy, Zabawy z figurami – Gdzie mieszkają figury geometryczne?, Matematyczna enigma, W poszukiwaniu symetrii, Metoda Matematycznych Stacji Badawczych – Czary linijki i krawieckiej miary  oraz Instytut Magicznych Liczb – Trasy pełne działań. Potraktowaliśmy matematykę „rodzinnie” i stąd rodzinne  pieczenie pierników oraz udział w oryginalnych warsztatach edukacyjnych w Rogalowym Muzeum Poznania.

Uczniowie pracowali metodą projektu „Matematyka  w obserwacjach pogody” oraz zrealizowali zajęcia matematyczne w terenie pt. Wesoła matematyka w parku. W parku zrealizowane zostały również zadania pod hasłem Gabinet Zaginionych Figur – uczniowie rozpoznawali symetrię w naturze, budynkach, znakach, przedmiotach, szukali osi symetrii, szukali symetrycznych obiektów.

Podczas trwania projektu uczniowie korzystali z narzędzi interaktywnych: puzzli, zadań zamieszczonych na stronie www.gwo.pl oraz www.matzoo.pl i pakietu zadań programu Matlandia www.matlandia.gwo.pl

W ramach projektu grantowego pozyskano 5 000 zł. Pieniądze przeznaczono na zakup laptopa oraz gry matematyczne, które przyczyniły się do wzbogacenia bazy dydaktycznej szkoły, jak również jako nagrody w konkursach matematycznych.

Na stronie internetowej szkoły oraz gazetce ściennej na parterze budynku A można było śledzić wydarzenia, które odbywały się w ramach projektu. Mimo, iż oficjalnie zakończyliśmy realizację projektu grantowego, działania matematyczne będą nadal w naszej szkole realizowane na szeroką skalę.

 

 

Konkurs matematyczny „Mistrz Matlandii”

We wrześniu oraz październiku w naszej szkole odbył się konkurs matematyczny „Mistrz Matlandii”. W konkursie mogli wziąć udział wszyscy uczniowie klas IV, V i VI – pasjonaci matematyki i… nie tylko. Każdy z uczestników otrzymał login oraz hasło do programu Matlandia.

Zwycięzcami zostali:

W kategorii klas IV: Amelia Wrobińska, Katarzyna Mrzewka – kl. IVa

W kategorii klas V: Oliwia Kołaczkowska, Martyna Golińska – kl. Vb

W kategorii klas VI: Tomasz Staniek – kl. VIb

Uczennice klasy IVa i Vb rozwiązały wszystkie 244 zadania, Tomek rozwiązał 200 zadań – również wszystkie zadania programu.

Wyróżnienia w tym konkursie (za rozwiązanie ponad 100 zadań) otrzymali:

Jakub Taszarek, Kamil Łąkowski – kl. IVa

Aleksandra Król – kl. IVb

Sandra Przykłota – kl. Vb

Wiktoria Orłowska – kl. VIa

Kinga Szymura – kl. VIb

GRATULUJEMY!

 

 

Ogólnopolski konkurs matematyczno-plastyczny pt. „Matematyka – Lubię to!”

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Matematyczno-Plastycznym pt. „Matematyka – Lubię to!” organizowanym przez Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki. Laureatami etapu szkolnego zostały dwie uczennice:

Katarzyna Dzielicka (uczennica klasy IIIb) – w kategorii kl . I – III

Martyna Golińska (uczennica klasy Vb) – w kategorii kl . IV – VI

GRATULUJEMY!

 

 

Regionalny Maraton Matematyczny „GEOS 2016”

15 listopada 2016r. odbył się I etap Regionalnego Maratonu Matematycznego „GEOS 2016”. Naszą szkołę reprezentowało 78 uczniów z klas II – VI. Do etapu finałowego zakwalifikowało się 14 uczniów:

Lp.

Imię i nazwisko ucznia

Opiekun ucznia

(nauczyciel przygotowujący do konkursu)

1.

Adrian Nowacki

Hanna Szymura

2.

Martyna Tomczak

Izabela Weichbrodt

3.

Weronika Szwedo

Grażyna Leśniak

4.

Aleksandra Błażejczyk

Beata Chojnicka

5.

Antoni Praczyk

Izabela Weichbrodt

6.

Piotr Kaźmierczak

Izabela Weichbrodt

7.

Damaris Rolnicka

Anna Wybierała

8.

Damian Stawowy

Anna Wybierała

9.

Jan Bartkowiak

Anna Wybierała

10.

Kacper Perdziak

Grażyna Leśniak

11.

Kajetan Woźniak

Mariola Szkudlarek

12.

Kinga Szymura

Anna Wybierała

13.

Natalia Golińska

Mariola Szkudlarek

14.

Oliwier Grzesiak

Agnieszka Maryniak

II etap konkursu - finałowy - odbędzie się 9 stycznia 2017r.

GRATULUJEMY!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konkurs fotograficzny "Matematyka na fotografii"

W naszej szkole odbył się również konkurs fotograficzny „Matematyka na fotografii”. Celem Konkursu było zainteresowanie uczniów różnymi obliczami matematyki. Konkurs skierowany był do dzieci, które potrafią spojrzeć na Królową Nauk oczyma wyobraźni i uwiecznić swoje myśli na fotografii.

Na konkurs przesłano 55 prac przez uczniów klas IV – VI. Autorami zdjęć są:

klasa IVa – Amelia Wrobińska, Katarzyna Mrzewka, Kamil Łąkowski, Kacper Adamkiewicz,

klasa IVb – Patryk Kląskała,

klasa Va – Aleksandra Głuszek, Oliwia Krupa,

klasa Vb – Jagoda Urbaniak, Julia Mączka, Julia Patecka, Norbert Borowski, Oliwia Kołaczkowska,

klasa VIa – Mateusz Kasprzak

klasa VIb – Julia Damasiewicz

Laureatami konkursu zostali:

Jagoda Urbaniak

Julia Mączka

Julia Patecka

Norbert Borowski

Oliwia Kołaczkowska

Kacper Adamkiewicz

Julia Damasiewicz

GRATULUJEMY!

 

Izabela Weichbrodt, Marlena Nowak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
PROJEKT "MATEMATYCZNA JEDYNKA"

Projekt Matematyczne Rozgrywki Intelektualne

pod hasłem „Matematyczna Jedynka

Projekt dofinansowała Fundacja mBank


Matematyczne Biuro Detektywistyczne

Uczniowie klas VI wcielili się w role architektów i zaprojektowali Idealne osiedle. Na początku ustalili co powinno znaleźć się na osiedlu, aby było ono funkcjonalne i przyjazne dla mieszkańców. Utworzono grupy, rozdzielono prace. Każdy uczeń odpowiadał za wykonanie przydzielonego mu obiektu.

Natomiast uczniowie klasy IIIa wykorzystali makiety do rozwiązywania zadań matematycznych – wskazywali ulice równoległe, prostopadłe, określali położenie budynków, kierunki poruszania się z różnych miejsc, mierzyli odległości na planie, układali zagadki matematyczne. Sporządzali instrukcję poruszania się z wykorzystaniem planu, rozwiązywali zagadki, szukali skarbu ukrytego w obiektach  na osiedlu.

W klasie III omawiając tematy W dawnej Polsce uczniowie ana­lizowali treści mapy przedstawiające ziemie polskie za czasów Mieszka I. Układali zagadki matematyczne (zadania detektywistyczne) z wykorzystaniem obliczeń zegarowych i kalendarzowych, wykonywali obliczenia kalendarzowe i porządkowali chronologicznie istotne zdarzenia z historii Polski.

Zabawy z figurami - Gdzie mieszkają figury geometryczne?

Uczniowie klasy III na podstawie przeczytanego tekstu „Figury wokół nas” odnajdowali na ilustracjach te kamienice i elementy, o któ­rych była mowa w opowiadaniu. Zapoznali się z definicją rozety. Szukali rozet na ilustracji, określali ich liczbę. Przeliczali ilość okien w kamienicy. Rozwiązywali zagadki matematyczne związane z ilustracją.

Uczniowie uzupełnili swoje informacje o wielokątach. Odróżniali wielokąty od innych figur, przeliczali boki w wielokątach, dzielili wielokąty na trójkąty, rysowali niezwykłe pojazdy z wielokątów.

W poszukiwaniu symetriiuczniowie wycinali figury geometryczne i składali je w figury symetryczne. Rysowali, układali z klocków Reko figury symetryczne, wskazywali błędne rysunki. Bawili się z lusterkiem - rysowali fi­gury, rośliny w lustrzanym odbiciu. Na koniec dzieci odczytały informację o artystycznym wzorze, jakim jest mandala i zaprojektowały własne mandale.

W klasach V uczniowie poznali podstawowe ściegi ręczne i za pomocą tych ściegów przedstawili figury geometryczne. Figury te zostały wyrysowane na materiale, a następnie wyszyte i ozdobione kolorowymi wzorami.

 

„Rodzinne” traktowanie matematyki: pieczenie pierników

Rodzinna matematyka to nie tylko odkrywanie matematyki razem z dzieckiem poprzez wykorzystywanie codziennych czynności do nauki liczenia, klasyfikowania, szacowania, mierzenia, ważenia, porównywania, ale również doskonała zabawa. Uczniowie klasy IIIa wzięli udział w klasowym pieczeniu pierników. Przygotowane wspólnie z rodzicami ciasto rozdzielono między uczniów, którzy zręcznie wycinali pierniki za pomocą foremek. Upieczone pierniki następnego dnia zostały wspaniale ozdobione. Wszyscy pracowali z wielkim zaangażowaniem i byli dumni z efektu końcowego – smakowitego, świątecznego przysmaku.

W ramach wspólnego przygotowywania i pieczenia w listopadzie braliśmy udział w oryginalnych warsztatach edukacyjnych w Rogalowym Muzeum Poznania. Mieliśmy okazję poznania receptury i składników używanych do produkcji Rogali Świętomarcińskich, wyrabiania ciasta oraz przygotowania rogali. Był też czas na degustację rogali, a nasz wkład doceniono – certyfikatem czeladniczym.

 
PROJEKT "MATEMATYCZNA JEDYNKA"

Projekt Matematyczne Rozgrywki Intelektualne

pod hasłem „Matematyczna Jedynka

Projekt dofinansowała Fundacja mBank

Na gazetce matematycznej zaprezentowane zostały prace uczniów, którzy wzięli udział w warsztatach Matematyczne wyszywanki pt. „Wielokąty foremne i ich przekątne”.  Praca tego typu jest źródłem czerpania radości z tworzenia, rozwijania wyobraźni przestrzennej i poczucia piękna w młodym człowieku. Wspiera też rozwój ucznia - nie tylko manualny, ale również intelektualny. Przede wszystkim jednak ta forma doskonale kształci wyobraźnię. Powstałe efekty są niesamowite i wynagradzają cały trud włożony w wykonanie pracy.


 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 4
HOME | O SZKOLE | LINKI | KONTAKT